BPM - Spring i takt med din musik

Tillhör du också dom som måste ha musik när du tränar? Jag är verkligen en utav dom, musik för mig är ett måste i varje fall när jag konditionstränar, det går bara inte utan eller jo det går men inte lika lätt.. 
 
Jag brukade alltid lägga in all musik som jag tyckte om och köra på med hög volym, konstigare än så var det inte. Nu det sista har jag läst mycket om BPM och har hittat många spellistor där det står hur många BPM den ligger på men har aldrig tänkt på vad det innebär men nu vet jag! 
 
BPM- Beats per minute - taktslag per minut
 
Högre BPM = snabbare låt = du springer snabbare 
Visst får man mer energi och rycks lättare med i snbba låtar så visst stämmer det! 
 
Hur många BPM har du? 
Räkna dina steg! 
Löp som vanligt men räkna dina steg under en minut sedan kan du välja låtar ut efter detta men du behöver inte jättenoga det går bra med låtar som har 2-4 BPM mer eller mindre. 
 
 
På sidan Jog.fm kan du hitta musik som passar just till dig och ditt tempo, man skriver in hur många minuter/kilometer man springer och så får man upp låtar som passar in sedan är det bara att välja och vraka bland dessa.. 
 
 

Kommentarer
Madeleine Jonsson

Ja gud skulle inte kunna träna utan musik, blir uttråkad direkt :p


Blogg: http://maddisenj.blogg.se/
Emma

Åh de där var intressant! Klarar mig inte utan musik när jag konditionstränar haha:)


Blogg: http://emmaforslunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback