Bananpannkaka

Idag är det den internationella pannkaksdagen, vilket passade bra eftersom jag provade att göra bananpannkakor till frukost, säger bara OJ vad gott det var! Inte nog med att det var väldigt gott det var både lätt att göra och självklart nyttigt och i enlighet med GI
 
Här kommer receptet, för det vill ni väl ha.. 
Det enda du behöver är banan och ägg sedan även frukt/bär och liknanade till topping.
 
Mixa bananen och ägget(jag tog två äggvitor istället) så det blir en jämn och fin smet. När du fått till en fin smet är det dags att steka pannkakorna vilket går ganska fort, stek dom på medelvärme och när du märker att de fått fin färg är det dags att vända dom. 
 
 
 
Toppa med vad du vill! Jag valde kesella, jordnötssmör, gojibär och lite solrosfrön
 

Kommentarer
Nicolinafoto

Ser riktigt gott ut, dock är det lite för mycket kalorier i för att jag ska kunna äta det.. Har du testat att göra kesoplättar någon gång? :)


Blogg: http://nicolinasfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback