Långt hår, tack!

Sedan jag var riktigt lite har min högsta önskan varit långt hår, vilken tjej drömmer inte om det haha! Men mitt hår växer vääldigt långsamt och tar allt för god tid på sig tycker jag, nog för att jag märkt skillnad emot för ett par år sedan men ändå. Funderar starkt på att göra hårförlägning, men är väldigt kluven.
 
Det är ganska dyrt med en förlägning på samma gång som det är fint, känns inte helt lätt att hitta den perfekta salongen att göra det på heller. Vågar inte riskera något som jag vågar inte gå till vem som helst. 
 
Vad har ni för erfarenhet av hårförlägning? Bra? Dåligt? 
 
 
 

Kommentarer
elin

Jag har haft hårförlängning i många år, ungefär i 4 år tills jag sa åt mig själv att nu räcker det! Jag älskar hårförlängning men det kan bli ganska krävande (iad för en perfektionist som mig) man vill ha exakt samma färg som sitt eget hår, man måste tunna ut sitt eget hår för att det ska gå ihop bra (dvs när man tar ut hårfärlängningen så är sitt eget hår tunnt längst ner att man hellst klipper av det. ) Och ja det är tyvärr så himla dyrt. Jag fixade hos frisören för 5000 kr, sen 500 kr var 3:e månad för att sätt om det, jag körde på metoden tejp då det inte sliter något allt på håret, plus att man använder samma hår hela tiden tills det blir för slitet = för kort efter klippning.

Även fast jag har långt hår nu är det inte tillräckligt då jag vet hur det är med löshår så man blir sååå beroende, man hatar sitt eget hår då man tar ut den och sen är det ju ganska mycket jobb, fläta varje kväll, inte låta det komma balsam på fästerna.

Sen har jag haft Clips, skönt att slippa fläta och platta varje morgon, men det tar ett tag att sätta i dom på morgonen. Sen måste man tuppera där man ska sätta dom och det sliter väldigt på håret. Clips sliter väidigt på håret i övrigt. Men enkelt att sätta dig när man vill och inte vill.

Haha nu skrev jag en uppsats om Löshår här men tänkte att man vill veta både det possitiva och negativa hihi :)


Blogg: http://elinkarefalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback