Nashi Argan oil

fick en fråga om jag inte kunde recensiera den arganolja jag använder mig utav och här kommer den.
 
Nashi som märket heter är italienskt och säljs både i butiker men även online på olika sajter här i Sverige, men av någon konstig anledning var det dyrare online är i fackhandeln.. Konstigt! Något som också bör tilläggas är att alla Nashis produkter är ekologiska, vilket är extra bra. 
 
Vad ska man då med denna olja till? 
Det är en olja bestående utav argan -& linolja blandat som används för att skydda ditt hår, men den ger även glans, mjukhet, mer volym och den reparerar skadat hår, och som grädden på moset skyddar den mot UV-strålning. Det optimala är att applicera oljan i handdukstorrt hår men det går även bra att använda den när håret är torrt, men bäst effekt får man om man tar i den i handdukstorrt hår. 
 
Att tänka på när du applicerar. 
Ta inte för mycket olja, då kan det nsätan få lite mosatt effekt håret känns fett och jobbigt. Så tahellre lite för lite ungefär som en ärta och kanske heller två gånger om du märker att det var för lite. Jag tar mest i topparna men även lite i övriga delar utav håret, men eftersom topparna är mest utsatta får dom lite xtra. 
 
Storlek 
100ml för 215kr 
Priset är väl ok, oljan är väldigt dryg så den håller länge, självklart beror det på längden av ditt hår men överlag är den väldigt dryg. Flaskan är i glas, vilket kan vara ett litet minus, speciellt för personer som kan vara lite klumpiga ibland, exempelvis jag själv.. 
 
Doft
Helt ljuvlig! kan inte förklara exakt vad den doftar men den är underbar och den sitter i länge, man känner verkligen hur håret doftar underbart gott
 
 
Betyg
5/5
Jag ger den toppbetyg för att den verkligen får mitt hår att glänsa och det blir mjukt och skönt, och den doftar ljuvligt. 
 
 
Kanske inte något jätteWOW, men känslan är verkligen wow, sedan ska man ju helst göra detta när håret är lite fuktigt.. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback