Crispbread

Nu är knäckebrödet färdigt och jag har självklart redan hunnit att provsmaka det!
 
Blev helt klart nöjd med resultatet, det var lite småkrispigt lagom torrt. Tog mig två bitar direkt när det var färdigt med ost på, finns det något som slår nybakat bröd med ost på?!
 
Nygräddat och klart för att ätas
 
Perfekt avslutning på denna mysiga helg
 
Här kommer receptet för er som blev lite baksugna
 
200g solrosfrön
100g sesamfrö
60g linfrö
2msk fiberhusk
5dl vatten
lite salt
 
1. Blanda alla ingridienser och låt stå i 10min.
2. Bred ut smeten jämnt på bakplåtspapper på en eller två plåtar.  
3. Skär i bitar med ex. pizzaslicer eller kniv
4. Grädda i ugnen på 160grader i 1timme och 10min
5. ÄT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback