Göteborgsvarvet 2013

Då var Göteborgsvarvet över och jag sitter här och är ganska nöjd med min insats. 
 
Var verkligen roligt att ha klarat av att genomföra loppet och visst var det en riktig folkfest, men precis när min startgrupp var redo att ge sig iväg blixtrade det till på himlen och det kom ett par stora regndroppar så det gjorde nog att det inte blev lika mycket publik. 
 
För att vara min första halvmara gick det ändå bra tycker jag. Banan är bra det finns både jobbiga partier och lite lättare men alla sa innan att sträckan vid Eriksberg skulle vara lättast då det bara är helt flackt där. Vet inte om jag håller med om det.. Den var både lättast och jobbigast just för att det var så flackt! Jobbigt för att det var trånga partier och ibland blev det helt vindstilla pga av höga hus. 
 
Absolut värst var Götaälvbron som kom efter ungefär 12-13km den tog mycket kraft och hade svårt att komma igen efter det. 
 
Något som också var jobbigt var att det var så mycket människor framför sig, vissa gick medan vissa bara stannade och då måste man sakta ner för att inte springa över dom eller så får man hoppa upp på trottoaren, det är inte jättejobbigt just då men något som kanske gör att man inte har kraft kvar senare.
 
 
Mina föräldrar var här och de passade på att ta ett par kort coh langa lite extra dricka, guld värt att de kom för att titta och heja! 
 
 
 
Påväg uppför Avenyn
 
Var min första min absolut inte sista halvmara, nästa år är det tiden som ska få sig en rejäl match! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback