Matdagboken.se

Det har blivit mer och mer populärt med att skriva träningsdagböcker och det är verkligen en bra idé dels för att man själv ser hur man utvecklas och man kan gå tillbaka och få motivation/inspiration. Jag vill tipsa om en sida där man dels kan föra träningsdagbok men också matdagbok, något som även det blivit mer och mer populärt. 
 
Matdageboken.se heter sidan som jag länge använt mig utav och jag tycker den är bra, när jag började använda den var den toppen men nu det skapast plussidor och saker som förr var tillänga för alla kostar nu pengar. För att få tillgång till plussidorna kostar det 39kr/månaden, vill inte veta vad för skräp jag lägger dom pengarna på... 
 
Hur fungerar då sidan..?
 
Man måste bli medlem, helt gratis! Man väljer själv hur mycket som ska synas och hur många som ska kunna se din profil. Man lägger in sin starktvikt och målvikt så får man reda på hur många kalorier/dag man ska äta för att nå detta. 
 
När du blivit medlem är det bara att sätta igång, man väljer först vilken måltid det är man vill lägg maten under. 
 
När man valt detta är det dags att hitta det livsmedel/dryck man har eller ska äta. Det finns två sätt att göra detta på, antingen tittar man i livsmedelsdatabasen och förhoppningsvis finns det där, gör det däremot inte det kan man om man har Plussiodrna lägga till sina egna livsmedel. 
 
När all mat och dryck är inlagt går man vidare och då får man upp två diagram. Det vänstra visar hur mycket protein, fett och kolhydrater man fått i sig i procent, det högra diagrammet visar hur mycket kalorier jag har ätit respektive hur mycket jag bör äta, mitt ideal. För att lägga till motion gör man mer eller mindre likadant. 
 
Vare sig ni vill gå upp eller ner i vikt kan jag rekommendera denna sidan! 

Kommentarer
sannas rum

Jag brukar använda Shape Up :) Men detta såg bra ut!


Blogg: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback