Lax med fetaost och tomat

Gjorde en helt ny(för mig) laxrätt i förrgår som var väldigt enkel och god! 
 
Sätt ugen på 200grader
 
1. Mosa fetaost i lagom mängd
2. Hacka soltorkade tomater, även detta i en lagom mängd 
3. Blanda ner tomaterna med osten och krydda med salt och peppar och tillsatte lite pinjinötter(älskar pinjinötter!)
Jag kryddade även med vitlök och basilika
4. Lägg laxarna i en ugnsäker form och sätt in dom i ugen i ca 10min
5. Ta ut laxarna och bred på röran med ost/tomat och sätt sedan in dom igen i ytterligare 10min
 
Sedan var det klart för att njutas, passar bra att ha lite pasta eller en god sallad till.
 
 
Under alla ost och tomater ska laxen vara..
 
 
Igår blev det tacos, vilket också är väldigt gott och enkelt synd bara att man aldrig vågar ta ut svängarna lite mer.. Har alltid samma saker. Hade en kompis som brukade ha avokado, fetaost, oliver ja det finns väl inga gränser egentligen. Vad brukar ni ha till era tacos? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback